lchf

Jag och Kalle har gett oss in på att prova att äta LCHF i två veckor. För att inte falla tillbaka i gamla vanor under den tiden tänkte jag försöka hålla ordentlig koll och skriva upp det jag äter, och varför inte göra det här? Då kanske man också kan utvärdera det hela i slutändan och se vad det åts mest av och vad som kunde gjorts annorlunda.

Här är dagens:
Frukost: Äggröra med creme fraische och grädde
Lunch: En burk kesella kvarg med hallon
Middag: Stekt nötkött med champinjoner, vit sparris och sallad på tomat, gurka, paprika och ruccolamix
Kvällsmål: Turkisk yoghurt

Jag tror att det svåraste med dessa veckor kommer att bli frukosten som för mig är dagens viktigaste mål, som jag absolut inte klarar mig utan och som jag behöver a.s.a.p. när jag vaknat för att inte bli grinig och illamående. Att då ställa sig och tillaga något istället för att bara lyfta fram smörbyttan och brödet blir verkligen en utmaning och imorse var verkligen inget undantag. Vi får se hur det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback