brödsuktan

Bah, två dagar in i LCHF och både jag och Kalle går och suktar efter godsaker hela tiden. Var och handlade igår och det luktade nybakat bröd i hela affären, så hela vägen hem gick vi och pratade om hur gott (och enkelt!) det är med bröd som man bara brer på smör på. We need carbs! Trots det har ingen av oss fuskat än, men som sagt, två dagar har gått...

Här är det jag åt igår:
Frukost: Kesella med hallon och en kopp te (utan socker, bläää)
Middag: Gryta med nötkött, bacon, grädde, creme fraische och grönsaker
Kvällsmål: Hallon och camembertost

Kommentarer
Postat av: Mariel

Tänker på att om du bara äter 3 mål per dag så kommer ditt blodsocker ändå sjunka såpas långt emellan (känner du dig superhungrig strax innan du ska äta?) så blir ändå konsekvensen att det blir stora insulinsvängningar. Eller? Blir inte blodsockret rätt ojämt om man äter så sällan :P

Postat av: Lollo

Nä igår blev ingen bra dag, har liksom inte kommit in i vad man "får" äta och inte får äta vilket gör att det inte blir någonting istället för att jag fuskar... Men jag försöker äta flera mål!

2012-05-04 @ 14:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback