The Oboy-incident

När det äntligen var Grey's Anatomy igen igårkväll efter en veckas längtande och jag kollade som bäst så hände det som inte fick hända.

Det var nämligen så att jag i lördags - när vi skulle stå på Torekällberget hela dagen - hade varit duktig på morgonen och fixat en termos (termös/termus?) med varm oboy. Men, jag kom mig aldrig för att dricka av den... Så jag tog ur den ur väskan igen när jag kom hem och ställde den på golvet bredvid mitt skrivbord på mitt rum. Sen glömde jag bort den... Eller inte helt egentligen, för jag sa till mig flera gånger att jag skulle gå ner med den och skölja ur den but i never did. Stupido!
För er som inte vet vad som händer när man glömmer en termos med oboy så kan jag berätta såhär lite i förväg att det smäller. Och som sagt - det small......
Helt plötsligt hade jag alltså oboy på väggarna, på golvet, på lakanen, på fönsterbrädan (på andra sidan av rummet).... Och medans jag höll på att städa undan detta med en pappersrulle så kom jag på det oundvikliga. När locked flög upp så flög det ju självklart uppåt.. Upp i taket... Sakta tittade jag uppåt och märkte det värsta... Yes, jag hade Oboy (fast det var inte riktigt oboy längre, det var jäst oboy som såg ut som en blandning av **** och ******) som en stor fläck i taket...!!! Usch i say. Det var verkligen vidrigt.. För att inte tala om lukten... Bara denna hemska lukt fick mig att börja gråta. Men jag torkade upp allt. Sen la jag mig i sängen framför TV:n med ett fönster öppet för att försöka få bort stanken. Men icke. Den bet sig in... Sen pluggade jag lite idrott som jag inte hade hunnit med så mycket p.g.a. Oboyen och sen somnade jag....!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback